• Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /
  • Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

    1 /

Kaple sv. Vendelína, Osek nad Bečvou

2013 – 2017

team: Petr Pelčák, Petr Uhrín, Marcela Uřídilová (vedoucí projektu)
výtvarná díla: socha / Jiří Středa, nástěnná malba / Hana Puchová
investor: soukromá osoba
foto: Filip Šlapal
foto modelu: David Židlický

Rodinná kaple v podhůří Oderských vrchů, na polnostech v historickém vlastnictví rodu sedláků šikanovaném po komunistickém puči, je věnována památce stavebníkova dědečka. Stavebník ji postavil svépomocí.
Do krajiny je vevázána svojí polohou na hřebenu – avšak nikoli na vrcholu – svahu na hraně lesa, zapojením do rytmu třešňové aleje při polní cestě, svojí osou hledící na východ na obec Osek a k vrchu Hostýnu. Vůči přírodě vystupuje přesnou geometrií svého těla určenou Le Corbusierovým Modulorem, jeho abstrahující bílou barvou a materialitou betonu šalovaného do kmenů stromů. Vertikální kanelování stavby dané otisky pečlivě řazených kmenů bednění lze vnímat jako motiv zasvěcený přírodě, avšak stejně tak jako základní motiv lidské kultury a odvěký sakrální symbol. Roseta východní fasády je „zasklena“ čirými a modrými skleněnými „kameny“, odpadem ze sklářských pánví při tavení skla, nazývanými skláři harklos. Kapli uvnitř vymalovala Hana Puchová, sochu vytesal Jiří Středa, zvon odlila zvonařská dílna Tomášková – Dytrychová.