• Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /
  • Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie

    1 /

Pall Mall Penthouse, Londýn, Velká Británie
2011 – 2016
ve spolupráci s Hawkins Brown Londýn

team: Petr Pelčák, Lenka Vořechovská (vedoucí projektu), Petr Kaláb (Hawkins Brown)
investor: soukromá osoba
ocenění: 2016 finalista World Interior News Awards, Residential Interiors
foto: Filip Šlapal, Jack Hobhouse

Když jsme poprvé vešli do penthousu bankovní budovy od Edwina Lutyense z roku 1929, vstoupili jsme na místo zkázy. V 90. letech nový nájemce vnitřek střešního pavilonu totálně vyboural. Při neexistenci původních plánů jsme měli k dispozici jen tři fotografie originálního interiéru. Bylo proto těžké najít řád a geometrii prostoru. Pozice ocelových sloupů byla nepravidelná a neodpovídala členění fasády ani geometrii půdorysu. Důležitým krokem pro návrh bylo umístění schodiště do nalezené původní polohy. Nepravidelné pozice sloupů jsme korigovali rozměrnými vertikálními „tektonickými“ prvky vymezujícími a traktujícími prostor – mramorem obloženými pilíři a tělesem krbu. Chtěli jsme vytvořit obytný celek, jenž by měl londýnský charakter a estetiku, která by byla na první pohled stejně nečasová, jako Lutyensova stavba, avšak na druhý pohled soudobá.