• Poradenské centrum E.ON, Brno

    Poradenské centrum E.ON, Brno

    1 /
  • Poradenské centrum E.ON, Brno

    Poradenské centrum E.ON, Brno

    1 /
  • Poradenské centrum E.ON, Brno

    Poradenské centrum E.ON, Brno

    1 /
  • Poradenské centrum E.ON, Brno

    Poradenské centrum E.ON, Brno

    1 /
  • Poradenské centrum E.ON, Brno

    Poradenské centrum E.ON, Brno

    1 /
  • Poradenské centrum E.ON, Brno

    Poradenské centrum E.ON, Brno

    1 /

Poradenské centrum E.ON, Brno

Jakubské nám. 129/7, Brno-střed
2013 – 2014

team: Petr Pelčák, Miroslava Zadražilová (vedoucí projektu)
investor: E.ON Česká republika, s.r.o.
foto: Filip Šlapal

Obchod v nárožním domě z konce 19. století velmi utrpěl poválečnými adaptacemi. Vybouráním vnitřních příček získal nepříjemný tvar prostoru, vestavěním mezipatra nepříjemnou výšku i detaily jeho ocelové konstrukce. Tvar místnosti jsme proto korigovali příčkou oddělující jí od apendixu zázemí i další skleněnou zdvojenou příčkou vyplněnou starými žárovkami, která cloní stávající ocelové schodiště do mezipatra.
Protože plocha obchodní místností byla pro provoz zákaznického centra malá, ničím jsme ji nezaplňovali a všechny povrchy natřeli bíle. Tmavá podlaha z rhodeského teaku tak určuje atmosféru prostoru (prováděcí firma však místo teaku dodala třešeň). Volně v něm je postavena čtveřice konzultačních zákaznických pracovišť se stoly z dubového dřeva neobvyklého trojúhelníkového tvaru (zákazník nesedí proti prodejci, nýbrž společně nahlížejí na monitor), zatímco samoobslužné zákaznické pulty a lavice pro čekající jsou vestavěny do ostění portálu. Ty zůstávají otevřené – průhledné, vizuálně propojující interiér s ulicí. Jsou v nich zavěšena organicky tvarovaná svítidla z jasanové dýhy. Interní pracoviště zaměstnanců je umístěno v mezipatře. Koncepcí návrhu je vytvoření jasného tvaru prostoru, jeho ponechání v čisté podobě a zdůraznění materiality podlahy, stolů a lavic i svítidel (jediný použitý materiál je tedy dřevo). Firemní reklama je zcela minimalizována, stává se jí charakter zákaznického centra sám o sobě.