• Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /
  • Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

    1 /

Dostavba základní školy, Mnichovo Hradiště

Mnichovo Hradiště

2023, užší soutěž

team: Petr Pelčák, David Vahala, Erik Petrus, Richard Sukač, Richard Čech, Jakub Hanžl, Jan Sochor, Marek Jedlinský, Dominik Socha, Anette Oberfranczová, Jaroslav Miklós/PBŘ
investor:  Město Mnichovo Hradiště

 

Stará škola je kvalitní stavbou, osobitým celkem. Zároveň však působivost její formy složené z dlouhých útlých dvoutraktových křídel se seriálně řazenými učebnami úzce souvisí s pedagogickou praxí doby jejího vzniku. Soudobá pedagogika je jiná, a proto má zcela odlišné požadavky na prostorovou strukturu školy, na její provoz, dispozice a tedy formu. Proto nová škola není přístavbou staré.  Je novou kvalitou, ucelenou částí, svébytným celkem. Avšak je ohleduplná ke kvalitě staré školy. Do její formy výrazněji nezasahuje, funkcionalistickou kompozici kraulového plavce, tedy rozmáchlých křídel vycházejících z osy trupu, nepřetváří. Její ambicí je vytvořit spolu s ní jeden soudržný a harmonický celek složený ze dvou osobitých částí. Osnovou tohoto celku jsou venkovní prostory zformované návrhem staveb i venkovních ploch.  Tyto prostory jsou pojímány tak, aby byly místy. S vlastním charakterem, funkcí, poetikou. Tím, že je celek školy strukturován, a tedy určen těmito prostory, do kterých se otevírá také stará škola, získává i ta novou kvalitu – ducha soudobé otevřené pedagogiky. Zároveň je celek školy kompaktní. A to nejen z ohleduplnosti k nezastavěné ploše areálu, jeho krajinnému prostředí i udržitelnosti stavby. Ale také proto, že je zároveň přátelským dětským světem i institucí utvářející společnost. A instituce mívají jeden vstup.