• Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /
  • Obnova chalupy, Polička

    Obnova chalupy, Polička

    1 /

Obnova chalupy, Polička

Hlásnice
2008 – 2011

team: Miroslava Blechová, Petr Pelčák, Petr Uhrín, Lenka Vořechovská (vedoucí projektu)
výtvarná díla: sochy Ženská torza / akad. soch. Arnold Bartůněk
investor: soukromá osoba
foto: Filip Šlapal

Rozpadající se historický statek na Českomoravské vysočině byl upraven na rodinný víkendový dům. Původní křídlo chlévů uzavírající z východu nevelký dvůr vůči rozlehlému sadu nahradil transparentní objem dřevostavby se skleněnými fasádami. Dosud tmavý dvůr tak získal výhled i světlo a tedy novou kvalitu obytného atria a dům velkorysý otevřený obytný prostor. Vrstvení průhledů ze dvora skrze nové obytné křídlo do sadu i naopak a také rozšíření škály nevelkých vnitřních prostorů o nový otevřený, rozlehlý a vysoký, rozšiřuje možnosti užívání domu i nabídku prostorových zážitků. Rovněž je takto zahrada zapojena do obývání domu.

Formálně se stará část domu užitím repasí a replik původních oken a dveří odlišuje od nové, která užívá tytéž přírodní materiály (dřevo, keramika), avšak jednoduchých geometrických tvarů. Abstrakce historických forem a materiálů je zde estetickou koncepcí. Záměrem bylo vtisknout stavbě vícevrstevnatost interpretující její historii a současně vytvořit esteticky jednotný a působivý celek – věcnou, konkrétní a jednoduchou stavbu.